آموزش افزایش امنیت

آموزش افزایش امنیت
آشنایی با 6 عامل اصلی هک شدن

با توجه به گسترش روزافزون و زیاد شدن کاربران اینترنت و گسترش وبلاگ نویسی در بین کاربران اینترنتی لازم به دانستن نکاتی برای افزایش امنیت و جلوگیری از هک شدن و آشنایی به چند روش مهم برای هک کردن وبلاگ آشنا شوید.
طبق بررسی ها و استاندارد های جهانی امکان تضمین هیچ کد ، سرور و نرم افزار ، هاست وجود ندارد و تنها راه برای افزایش امنیت رعایت نکات امنیتی توسط مالک و طراح وب سایت میباشد.


6 دسته از عوامل مهم در کاهش امنیت و هک شدن

از رایج ترین روش ها و راه های نفوذ برای هک کردن میتوان به روش های ذکر شده پایین میتوان اشاره کرد . در پایین در مورد هر روش توضیح خواهیم داد.با ما همراه باشید

1 – استفاده از کلمات عبور ضعیف
2 – فیک پیج یا همان صفحات تقلبی
3 – استفاده از نرم افزار های قدیمی
4 – استفاده از سیستم محتوا ضعیف
5 – ویروسی شدن کامپیوتر
6 – لو رفتن کلمه عبور

1 – استفاده از کلمات عبور ضعیف:
بارها در سایت های مختلفی ذکر شده و در رسانه ها بیان شده است که کلمات عبور ساده و یا قابل حدس انتخاب کنید، مثل کلمه عبور 1234 یا استفاده از تاریخ تولد،نام، و دیگر کلمات عبور قابل حدس میباشد
بهتر است کلمات عبور از تعداد کلمه و حروف و سیمبل ها باشید و قابل حدس نباشد مثلا: (z9s5d63-*23)
در صورت پسورد ساده و ضعیف انتخاب کرده باشید و یا قابل حدس هکر ها میتوانند به صورت حدسی و یا با استفاده از نرم افزار های کرکر برای پیدا کردن پسورد استفاده کنند ، در صورتی که پسورد ترکیبی و غیر قابل حدس استفاده کنید کار برای هکر مشکل خواهد شد و وقتشو برای هک کردن اکانت شما نمیکند.

2 – فیک پیج یا همان صفحات تقلبی:
فیک پیج چیست؟ احتمالا این سوال در ذهن شما به وجود آمده است که صفحات فیک پیچ چگونه میتواند باعث هک شدن شما شود.
فیک پیج یا همان صفحات تقلبی با آدرس مشابه و ظاهری کاملا مشابه با سایت یا صفحه برای هک کردن قربانی میباشد،قربانی با خیال اینکه یوزر و پسورد خود را در صفحه فیک پیج وارد میکند و بعد از تایید کلمه عبور از طریق ایمیل به سازنده صفحه که همان هکر میباشد ارسال میشود.
در این زمینه سیستم های وبلاگ دهی از جمله بلاگفا و سایت ساز سحر و دیگر سرویس ها به کاربران خود هشدا داده اند تا در زمان وارد کردن یوزر و پسورد به اصلی بود وب سایت اطمینان حاصل نمایید،لازم به یاد آوری هستش این روش محدود به وبلاگ نویسان نمیباشد و گاهی صفحات بانکی و سایت های مثل یاهو و جیمیل ایجاد میشود که در زمان وارد کردن پسورد باید به صحیح بود آدرس صفحه اطمینان حاصل نمایید.

3 – استفاده از نرم افزار های قدیمی:
استفاده از نرم افزار های قدیمی و نامعتبر باعث کاهش امنیت کامپیوتر شما میشود.
در نرم افزار های قدیمی باگ ها و خطا های امنیتی زیادی وجود دارد که هکرها با سواستفاده از این باگ ها به سیستم شما نفوذ کرده و باعث لو رفتن تمامی اطلاعات شخصی شما میشود.

4 – استفاده از سیستم محتوا ضعیف:
امنیت سایت ها و وبلاگ ها بستگی سرویس وبلاگدهی یا سیستم محتوا سایت میباشید
در صورتی که از سیستم محتوا ضعیف استفاده شده باشه مثل جوملا 1.5 ، وردپرس و نیوک نسخه های قدیمی و یا سیستم وبلاگ دهی با امنیت پایین 100% امنیت وب سایت شما را کاهش میدهد و باعث هک شدن میشود.
در زمان ایجاد و وبلاگ به این گزینه دقت کنید و از سیستم های که امنیت آن ها ثابت شده است استفاده کنید.

5 – ویروسی شدن کامپیوتر:
یکی از راه های به دست آوردن پسورد و هک استفاده از ویروس ها میباشد
همانطور در قبل درباره نرم افزار ساخت کارت شارژ بحث کردیم و گفتیم این ویروس ها به صورت نرم افزار،عکس،فایل صوتی تصویری،متنی و دیگر ظاهر ها و فایل ها وارد سیستم شما میشوند با اجرا این فایل ها ویروس در کامپیوتر شما پخش خواهد شد و به لایه های ویندوز نفوذ میکنند و در زمان ورود به ایمیل و اکانت خود ویروس به طور مخفی یوزر و پسورد شما در زمان اتصال به اینترنت از طریق ایمیل به هکر ارسال میکند.
همیشه به خاطر داشته باشید از سایت های نامعبر دانلود نکنید و همیشه از آنتی ویروس های آپدیت استفاده کنید و برای امنیت بیشتر در کنار آنتی ویروس های خود از آنتی تروجانت استفاده کنید.

6 – لو رفتن کلمه عبور:
روش‌های لو رفتن رمز عبور بسیار متعدد می‌باشند برای نمونه دیدن تایپ رمز عبور توسط شخص دیگر و حفظ کردن آن، لو رفتن توسط کارمندان و یا همکاران ناراضی، قرار دادن نرم‌افزار جاسوس بر روی کامپیوتر فرد، ساده بودن رمز عبور و پیدا کردن آن با استفاده از روش‌های bruteforce ، حدس زدن رمز عبور مانند شماره تلفن و شماره شناسنامه و یا هر نوع رمز قابل حدس دیگر. ویروس‌ها و تروجان ها، قرار دادن رمزها در محل ناامن مانند فلش دیسک یا ایمیل که در صورت لو رفتن رمز ایمیل تمام رمزهای دیگر نیز لو می روند ، مهندسی اجتماعی و ده‌ها روش دیگر که توسط نفوذگر ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و فرد بدون اینکه خودش اطلاع داشته باشد رمزش لو رفته است و بعد ها در زمانی مناسب رمز مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد.
برای افزایش امنیت و جلوگیری از هک شدن بهتر است تمامی 6 نکته ذکر شده رعایت کنید
مدیران یاس98 توصیه میکنند کلمه عبور قویی و به صورت دوره ای رمز های عبور خود را تغییر دهید
از سایت ها معتبر فایل های خود را دانلود کنید و از آنتی ویروس های بروز استفاده کنید

اگه سوال و یا مشکل در این زمینه داشتید میتوانید در قسمت نظرات بیان کنید.

مطالب مرتبط:

8 پاسخ به “آموزش افزایش امنیت”

  1. با سلام
    اگه سرویس شما بلاگفا هستش میتونید به مدیریت بلاگفا پیام ارسال کنید بررسی میشود و پسورد جدید برای شما ارسال میشود

  2. دلیل هک شدن+اطلاعات دقیق قبلا سایت مثل پسورد و ایمیل خصوصی+نام هکر

دیدگاه ها بسته شدند.

بالا