پوکه معدنی قروه چیست

پوکه معدنی قروه چیست؟

پوکه معدنی سنگی آذرین با رنگ روشن و بسیار متخلخل است که در هنگام فوران آتشفشانی انفجاری شکل می گیرد . از این ماده در بتن سبک ، به عنوان سنگ تراشی محوطه سازی و به عنوان ساینده در انواع محصولات صنعتی و مصرفی به عنوان سنگدانه استفاده می شود. بسیاری از نمونه ها به اندازه کافی تخلخلی دارند که می توانند روی آب شناور کنند تا زمانی که به آرامی آبگیر شوند.

انواع پوکه معدنی

پوکه معدنی چگونه شکل می گیرد؟

فضاهای منافذ (معروف به وزیکول) در پومس سرنخ چگونگی شکل گیری آن است. وزیکول ها در واقع حباب های گازی هستند که در خنک شدن سریع ماگما پر از گاز غنی از گاز در سنگ به دام افتاده اند. این ماده آنقدر سریع خنک می شود که اتم های موجود در مذاب قادر به قرار گرفتن در ساختار بلوری نیستند. بنابراین ، پومیس یک لیوان آتشفشانی آمورف است که به عنوان “پوکه معدنی ” شناخته می شود.

بعضی از ماگما ها در حالی که تحت فشار هستند حاوی چندین درصد وزن محلول گاز است. برای یک لحظه متوقف شوید و در مورد آن فکر کنید. وزن این گاز در سطح زمین بسیار کمی است ، اما این ماگماها تحت فشار می توانند حاوی چندین درصد از وزن با وزن نگه داشته شده در محلول باشند.

این شبیه به مقدار زیادی دی اکسید کربن حل شده در یک بطری بسته شده از نوشابه های گازدار مانند آبجو یا نوشابه است. اگر ظرف را تکان دهید ، بلافاصله بطری را باز کنید ، آزاد شدن ناگهانی فشار اجازه می دهد تا گاز از محلول خارج شود ، و نوشیدنی از ظروف در یک ظرف آشفتگی فوران می کند.

جسم در حال ظهور ماگما ، که با گاز منحل تحت فشار فوق العاده شارژ می شود ، به روشی مشابه رفتار می کند. با پاشیدن ماگما از سطح زمین ، افت ناگهانی فشار باعث می شود گاز از محلول خارج نشود. این همان چیزی است که شتاب عظیم گاز پر فشار را از دریچه ایجاد می کند.

این هجوم گاز از دریچه ماگما را خرد می کند و آن را مانند یک کف ذوب شده بیرون می کشد. هنگامی که هوا از داخل هوا پرتاب می شود ، به سرعت جامد می شود و به عنوان تکه های کف پا به زمین باز می گردد. بزرگترین فوران های آتشفشانی می توانند بسیاری از کیلومتر مکعب مواد را بیرون بریزند. این ماده می تواند در اندازه از ذرات ریز گرد و غبار گرفته تا بلوک های بزرگ تپه اندازه یک خانه باشد.

فوران های بزرگ می توانند منظره اطراف آتشفشان را با بیش از 100 متر توده پوشانده و گرد و غبار و خاکستر را به داخل جو پرتاب کنند.

در بخش های زیر نقل قول هایی از گزارش سازمان زمین شناسی ایالات متحده وجود دارد که تولید پومیس در دو فوران بزرگ را توصیف می کند.

گاز و پمپ در فوران Pinatubo

دومین فوران آتشفشانی قدرتمند قرن بیستم در کوه پیناتوبو در سال 1991 بود. توضیحات زیر توضیح می دهد كه چگونه حجم عظیمی از گاز حل شده از فوران نیرو می گیرد و چگونه یك مایل مکعب مکعب از خاکستر و لپلی شکم پر از آتشفشان منفجر شده است.

“از 7 تا 12 ژوئن ، اولین ماگما به سطح کوه پیناتوبو رسید. از آنجا که بیشتر گاز موجود در آن را در مسیر رسیدن به سطح از دست داده بود ، ماگما بیرون می آمد تا یک گنبد گدازه تشکیل دهد اما باعث انفجار نشد. فوران: با این وجود ، در 12 ژوئن ، میلیون ها متر مکعب از ماگما با گاز به سطح خود رسیدند و در اولین فوران دیدنی و آتشفشانی دوباره آتش نشانی منفجر شدند.

هنگامی که حتی ماگما با بار زیاد گاز نیز در 15 ژوئن به سطح Pinatubo رسید ، این آتشفشان در فوران فاجعه بار منفجر شد که بیش از 1 مایل مکعب از مواد را بیرون کشید. […] یک پتو از خاکستر آتشفشانی و لپلی های شکاف دار حیاط را پوشانده اند.

بهمن های عظیمی از خنک شدن خاکستر ، گاز و گودال های داغ ، در پهلوهای کوه پیناتوبو غرق می شوند و دره های یک بار عمیق را با ذخایر آتشفشانی تازه به اندازه 660 پا پر می کنند. فوران آنقدر ماگما و صخره را از زیر آتشفشان خارج کرد که قله فرو ریخت تا یک افسردگی بزرگ آتشفشانی 1.6 مایل در طول آن شکل بگیرد. “[1]

فوران کوه مازاما (دریاچه دهانه)

“فوران فاجعه بار کوه مازاما 7،700 سال پیش از یک دریچه منفرد در ضلع شمال شرقی آتشفشان آغاز شد به عنوان یک ستون برج دار از کف و خاکستر که به حدود 30 مایل ارتفاع رسیده است. بادها خاکستر خاکستر را در قسمتهای زیادی از اقیانوس آرام شمال غربی و بخش هایی از جنوب کانادا. آنقدر ماگما فوران کرد که آتشفشان شروع به فروپاشی خود کرد. با سقوط این قله ، ترک های دایره ای در اطراف قله باز شدند.ماگما بیشتر از طریق این ترک ها فوران کرده تا در دامنه های شیب مانند جریانهای پیروکلاستیک قرار بگیرند. دره های اطراف کوه مازاما را تا 300 پا از گل مروارید و خاکستر پر کرد. هرچه ماگما بیشتر فوران شد ، فروپاشی پیش می رود تا زمانی که گرد و غبار برای آشکار کردن یک افسردگی آتشفشانی بنام کلدرا بنام کلدره به قطر 5 مایل و عمق یک مایل حل شود. ” [2]

ترکیب پوکه معدنی

بسیاری از توده های پوستی از ماگماهایی که به گاز بسیار شارژ می شوند فوران می کنند و ترکیب ریولیتی دارند . به ندرت ، پومیس می تواند از ماگماهای پرمصرف گاز از ترکیبات بازالت یا آندزیتی خارج شود .

پومیس جاذبه خاص بسیار کمی دارد

وزیکول های فراوان در شکاف و دیواره های نازک بین آنها وزن مخصوص بسیار کمی به سنگ می بخشد. به طور معمول وزن مخصوص آن کمتر از یک است و به این سنگ امکان شناور شدن در آب را می دهد.

مقادیر زیادی پمپ تولید شده توسط برخی فوران جزایر و زیر دریاها بر روی سطح شناور می شود و در اثر وزش بادها فشار می یابد. تخته سنگ می تواند برای مدت طولانی – گاهی اوقات سال – شناورتر شود قبل از اینکه سرانجام آب شود و غرق شود. توده های بزرگ توده شناور به عنوان “قایقهای کف پا” شناخته می شوند. آنها به اندازه کافی بزرگ هستند که توسط ماهواره ها ردیابی شوند و خطری برای کشتی هایی که از طریق آنها قایقرانی می کنند (مشاهده تصاویر) هستند. [3] [4]

موارد استفاده از پوکه معدنی

بیشترین کاربرد پومیس در ایران تولید بلوک های بتونی سبک و سایر محصولات سبک بتونی است. وقتی این بتن مخلوط شود ، وزیکول ها تا حدی پر از هوا می شوند. این باعث کاهش وزن بلوک می شود. بلوک های سبک تر می توانند الزامات ساختاری یک ساختمان را کاهش داده و یا نیازهای پایه را کاهش دهند. هوای به دام افتاده همچنین عایق بندی بیشتری به بلوک ها می بخشد.

دومین مورد استفاده متفرقه در محوطه سازی و باغبانی است. از پیاز به عنوان پوشش تزئینی در محوطه سازی و مزارع استفاده می شود. از این گیاه به عنوان سنگ زهکشی و تهویه خاک در مزارع استفاده می شود. پوکه معدنی و اسکوریا همچنین سنگهای محبوب برای استفاده به عنوان بسترهای موجود در باغبانی هیدروپونیک هستند.

Pumice کاربردهای بسیاری دارد. این دو کشور در مجموع کمتر از چند درصد از مصرف در ایران را تشکیل می دهند ، اما این محصولاتی است که بیشتر مردم هنگام شنیدن کلمه “تپش” به آنها فکر می کنند.

بسیاری از مردم در جیب های جدید “شلوار جوی شسته شده سنگی” سنگریزه های کوچک پوستی مشاهده کرده اند و تقریباً همه افراد معروف “صابون گدازه” را دیده اند که از پومیز به عنوان ساینده استفاده می کند. در زیر این موارد و برخی دیگر از کاربردهای جزئی از توده (بدون ترتیب خاص) را ذکر می کنیم. [5]

  • ساینده جین “سنگ شسته شده” در تهویه
  • ساینده در صابون های نوار و مایع مانند “صابون گدازه”
  • ساینده در پاک کن مداد
  • ساینده در محصولات لایه برداری پوست
  • ساینده خوب برای جلا دادن استفاده می شود
  • یک ماده کششی در جاده های پوشیده از برف
  • تقویت کننده کشش در لاستیک تایر
  • جاذب در بستر گربه
  • یک رسانه فیلتر ریز دانه
  • یک پرکننده سبک برای رس سفال

تولید پوکه معدنی و پومیسیت

انواع پوکه معدنی به دو شکل تولید می شود: سنگ سنگی و پمیسیت. “Pumicite” نامی است که به توده بسیار ریز ریز (به قطر کمتر از 4 میلی متر قطر پایین تا سایزهای زیر میلی متر) داده می شود. این کلمه را می توان مترادف با “خاکستر آتشفشانی” استفاده کرد. از کانسارهای آتشفشانی آتشفشانی استخراج می شود ، یا می توان آن را با خرد کردن شکاف سنگ ایجاد کرد.

در سال 2011 در حدود 500000 تن پومیس و پومسیت در ایالات متحده استخراج شد. ارزش کل این پمپ حدود 11،200،000 دلار یا به طور متوسط ​​حدود 23 دلار در هر تن در این معدن بود. کشورهای تولیدکننده به منظور کاهش تولید:

 شیب بندی پشت بام با استفاده از پوکه معدنی
حمل ونقل آسان
قیمت مناسب
عایق صداومقاوم در برابر آتش سوزی
ضد موریانه 

کاربرد مختلف پوکه معدنی

پوکه معدنی یا اسکوریادر کشاورزی-

استفاده پوکه معدنی در کشاورزی این نوع کشت قابلیت وبهره برداری را بالا می برد از دانه های ۵-۱۰ میلیمتر برای زهکشی و آبیاری به کار میرود چرا که باعث می شود رطوبت آب همچنان درخاک باقی بماند که باعث آبرسانی تدریجی گیاه می شوداین نوع پوکه معدنی را می توان در چمن ها ومناطق کم آب مزارع .{پومیس را می توان برای لایه های زیرین خاک استفاده نمود}

پوکه معدنی سیاه قروه

پوکه سیاه

درایران سه نوع پوکه یافت میشود.

۱-پوکه اسکوریا – همان جنس سنگ پا

۲-پوکه سفید تبریز- جنس آهکی ونرم

۳-پوکه صنعتی – پوکه صنعتی از خاک تولید میشود

پوکه سیاه

پوکه معدنی سیاه در مناطق کردستان در شهرستان قروه یافت میشود این نوع پوکه بوجود آمده از گدازهای آتشفشانی که پس از رسیدن به سطح زمین سردوبصورت دانه های ریزودرشت تبدیل میشود این ماده به علت انتشار گازاز خودبه صورت اسفنجی وبسیار سبک درآمده است واصطلاح علمی آن پومیس یا اسکوریا می باشد.از مهمترین ویژگی های این محصول ترکیب با سیمان وزنی سبک وقابلیت نگهداری آبمی باشد که موجب مقاومت بتن ساخته شده میگردد.

پوکه سفید تبریز

پوکه سفید تبریز همانند پوکه تبریز کاربرد مشترکی دارند اما به دلیل استحکام پایین پوکه سفید نمی توان به تنهای استفاده نمود پوکه سفید باید با پوکه معدنی قروه مخلوط کرده تا بتوان بلوک یا بتن سبک ومحکم تهیه نمود.

پوکه معدنی سبک

پوکه ارزان وسبک قروه

پوکه معدنی عبدی در اختیار داشتن بزرگترین معدن پوکه در کشور وتولید روزانه بیش از 2۰۰۰ متر مکعب درانواع سایزهای مختلف که شامل :پوکه بادامی,پوکه نخودی,پوکه عدسی,پوکه ماسه نرمه,

ارسال به تمام نقاط ایران

شماره تماس مدیر فروش :                           سعید عبدی  09186565360

پوکه معدنی قروه

بهترین نوع پوکه معدنی در استان کردستان در شهرستان قروه وجود دارد که دارای بیش از ۲۰معدن پوکه فعال می باشد که هر کدام یک از معادن پوکه دارای وزن مخصوص خود را دارند.به طور مثال معدن دیراکلوبه رنگ قرمز مانند بوده ومیانگین این پوکه معدنی بیش از ۶۰۰ کیلو گرم درهرمترمکعب می باشد.

اما درمورد پوکه معدنی عبدی معادن قروه بوده که محصول معدن به رنگ مشکی وخاکستری بوده میانگین وزن مخصوص ۵۰۰الی ۵۵۰ کیلوگرم در هرمتر مکعب می باشد که مرغوب ترین نوع پوکه معدنی در ایران به حساب می آید. از لحاظ سبکی وتخلخل وسختی بالاعایق صدا وحرارت ومقاوم در برابرآتش سوزی,پوکه معدنی قروه را می توان در صنعت ساختمانی وعمرانیبرای سبک سازه استفاده نمود,اندازه این ماده معدنی از۱ تا ۱۰۰میلیمتر میرسدکه هرکدام برای مصارف خاص استفاده می شود که شامل؛

پوکه معدنی قروه  ۱۰*۲۰ میلیمتربیشتر برای شیب بندی ساختمان سبک سازی تونل مترو…

پوکه معدنی ۵-۱۰ میلیمتر سبک سازی ساختمان پرکردن کف طبقاتوبتن سبک

پوکه معدنی ۰-۵ میلیمتر استفاده برای بلوک زنی مخلوط مناسب سیمان برای بتن سبک ومناسب برای صنعت کشاورزی وساخت موزاِئیک

بسته بندی پوکه معدنی

بسته بندی پوکه معدنی قروه                         09186565360

مزایای پوکه معدنی بسته بندی شده شامل:

۱-حمل آسان

۲-قابلیت شمارش کیسه ها

۳=قابلیت تشخیص وزن پوکه معدنی

۳-ارسال پوکه معدنی به تمام نقاط ایران

۴=فروش در اکثر استانهای ایران {ارسال رایگان از یک کیلو به بالا}

۵-مناسب برای مناطق پرتردد.

قیمت وسفارش انواع پوکه معدنی

نحوه خرید پوکه معدنی :

پوکه ها به طور کلی به صورت بسته های ۳۰ لیتری ۶۰ لیتری ۱۰۰۰لیتری که قیمت هر کیسه شامل:

پوکه بادامی سایز ۱۰*۲۰

پوکه نخودی سایز۵*۱۰سنگ پا

اسکریا :

سنگ بیرونی است.هنگامی که مواد مذاب درونی زمین به سطح زمین میرسدگازهای موجود درآن خارج شده که محل خروج هوابه صورت حفره برروی سنگ باقی می ماند وحالت اسفنجی به خود میگیرد وپخته شدن سنگ وحفره مانند سبب سبک شدن پوکه معدنی می شود.

سنگ پا همان سنگ آذرین است که در مناطق کردستان وقزوین یافت می شود سنگ پا به علت اسفنجی بودن مورد مناسبی برای از بین بردن لایه ها وسلول های پای انسان مشود

سنگ های که با دستگاه تولید میشود اندازه آنها میتواند به سلیقه مشتری باشد.

سنگ آبنما

سنگ پوکه

ابنما با ایجاد صدای آب در فضای سبز؛ افزودن زیبای فوق العاده وایجاد آرامش وبرای تلطیف وپاکیزه سازی هوا نیز بسیارموثر بوده.آبنما در مراکز پر جمعیت وشلوغ که دارای آلودگی هوا هستند وکلان شهرها باید بیشترمورد استفاده قرارگیرد.

شما میتوانید با ساخت آبنما ازصدای آب وآرامش آندرحیاط یاباغ خانه از ان لذت ببرید.

09186565360