تولید برق با دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور ها یکی از دستگاه های پرکاربرد در صنعت و البته موارد مصارف خانگی و کوچک و تولید نیروی برق محدود تر هستند، در واقع کارکرد این دستگاه ها به صورت احتراق موتور و تبدیل انرژی حاصل از بنزین، گازوئیل و همین طور گاز است که در نهایت به برق می رسد.

اگر شما هم در محل زندگی و یا دفتر کار و حتی سفر خود نیازمند برق رسانی مداوم هستید، دیزل ژنراتور های خانگی و کوچک گزینه خوبی هستند.

این دستگاه ها توان تولید نیروی برق را به اندازه مورد نیاز مصارف داخل خانه خواهند داشت، بخصوص اگر پایا بودن برق برای شما اهمیت دارد و یا این که به صرفه تر از مصرف مستقیم برق شهری، استفاده از نیروی برق موتور های تولید برق است، قطعا می توانید این دستگاه ها را در بازار و فروشگاه های سراسر کشور خریداری فرمائید.

مسئله مهم در مورد انتخاب برند و همین طور محدوده قیمت و میزان استفاده شده از این دستگاه ها می باشد که کاملا متغییر خواهد بود. هر چه ولتاژ و جریان برقی که دیزل ژنراتور ها تولید می کنند بیشتر باشد قیمت آن ها نیز افزایش می یابد.

دیزل ژنراتور در هتل

نکات مهم در انتخاب دیزل ژنراتور های خانگی

اگر قرار به استفاده از دیزل ژنراتور ها صرفا برای روشن کردن و نوردهی محیط باشد، در این موارد شما می توانید گزینه های ارزان تری را انتخاب کنید، در مقابل اگر مصارف شما مربوط به سیستم های کامپیوتری، ماشین لباسشویی، ظرفشویی و حتی دیگر لوازم خانگی است، قطعا مدل های ضعیف پاسخگو نخواهند بود.

در حین وابسته به برندی که انتخاب می کنید نیز قیمت دستخوش تغییرات عظیم خواهد شد، مثلا برند های اروپایی و امریکایی و البته ژاپنی قطعا قیمت بالاتری نسبت به نمونه های چینی و یا کشور های دیگر خواهند داشت. دلیل آن نیز تفاوت در نوع موتور های استفاده شده و طراحی کلی این سیستم های مبدل انرژی است.

در نهایت قرار بر تبدیل نیروی سوخت فسیلی مانند بنزین و گازوئیل و البته گاز به برق است، اما این سیکل در دستگاه هایی که از برند های معتبر هستند بسیار بهتر و به صورت مداوم در استفاده های طولانی انجام خواهد شد.

فراموش نکنید که هیچ ارزانی بی دلیل نیست و مدل های تقلبی قطعا قیمت به مراتب پایین تری خواهند داشت. عموما مدل های خانگی جابجایی آسانی دارند و حتی برخی مدل ها نیز چرخدار خواهند بود.

خرید دیزل ژنراتور های خانگی و پرتابل

در انتخاب دیزل ژنراتور های خانگی باید دقت کافی در میزان مصرف را داشته باشید، همان طور که گفته شد و در ادامه نقص نسخ های تقلبی باید عرض کنیم که عموما نیاز به سرویس های دوره ای در زمانی کوتاه دارند و این مسئله به هیچ عنوان رضایت بخش نیست.

گارانتی و خدمات پس از فروش مربوط به برند دیزل ژنراتور نیز بخش مهم دیگر است که باید در هنگام خرید به آن دقت کرده و در این مورد اطمینان حاصل فرمائید. دستگاه های دیزل ژنراتور خانگی می توانند ۱ تا ۲۰ کیلو ولت آمپر (KVA) برای مصارف مربوط به خانه و محل کار تولید کنند.

در موارد کمی پیشرفته تر و بزرگ تر این میزان تولید به ۲۰۰۰KVA می رسد و در صورتی که به توان بیشتری نیاز دارید، باید مدل های مختلف از شرکت های متفاوت را بررسی فرمائید.

دیزل ژنراتور ها به دلیل ساختارشان مصرف و هزینه تولید انرژی کمی دارند و در واقع به صرف ترین خواهند بود.

تولید برق با دیزل ژنراتور

موارد استفاده دیزل ژنراتور های خانگی

اگر اهل سفر و گذشت و گذار هستید و بسیار از شهر خارج می شوید، باید بگوییم که مدل های دیزل ژنراتور خانگی قابل حمل گزینه هایی مناسب برای شما هستند که توان تولید نیروی کافی برای برق رسانی به تمامی لوازم خانگی با مصرف سوخت بهینه را دارند.

همواره دیزل ژنراتوری را انتخاب کنید که امکان کنترل میزان تولید برق و همین طور مصرف انرژی را داشته و به بهینه ترین شکل ممکن برق تولیدی را با ظرفیت حداکثری در اختیار شما قرار دهد.

ضمن این که مدل های بروز قطع کننده اضطراری مدار، سیستم استارت به صورت خودکار خواهند داشت تا از مصرف بی رویه نیروی سوخت فسیلی جلوگیری شود؛ در این زمینه نیز برند و مدلی را انتخاب کنید که توسط کمپانی های معتبر ساخته و مونتاژ شده باشد.

منبع: دیزل ژنراتور برق افشان سپاهان