آموزش مقدماتی ios

چگونه می توانیم آموزش مقدماتی ios را بگذرانیم؟

یک Mac تهیه کنید!

درسته! به یک Mac Book نیاز دارید که جزء موارد اصلی برای توسعه اپ های iOS می باشد. برای توسعه یک اپ آیفون (یا آیپد) شما نیاز دارید یک مک با پردازنده مبتنی بر اینتل تهیه کرده و سیستم عامل Mac OS X ورژن 10.8 (یا بالاتر) را روی آن اجرا کنید. احتمالاً شما هنوز PC شخصی خود را دارید، ارزان ترین گزینه برای شما خرید یک مینی مک (Mac Mini) هست. می توانید مانیتور مک را با مانیتور PC خود جفت کنید. مدل اصلی مینی مک همراه با پردازنده دو هسته ای 2.3 GHz dual-core Intel Core i5و 4GB حافظه است که برای اجرای ابزار توسعه iOS به اندازه کافی مناسب هست. البته اگر بودجه کافی داشته باشید، مدل بالاتر یا iMac با قدرت پردازش بهتر را می توانید تهیه کنید.( در ادامه آموزش ها روشی را خواهیم گفت که نیاز به Mac نداشته باشید!)

Xcode را نصب نمایید.

برای شروع توسعه اپ های آیفون و آیپد، Xcode تنها ابزاری است که شما نیاز دارید دانلود نمایید.. Xcode یک محیط توسعه پکپارچه ( integrated development environment (IDE)) است که توسط اپل توسعه یافته و هر چیزی را که شما برای شروع کار نیاز دارید، فراهم می کند. Xcode در بسته ای با آخرین ورژن  iOS SDK (short for Software Development Kit)، یک ویرایش گر داخلی source code ، ادیتور رابط گرافیکی کاربر (UI)، ابزارهای دیباگینگ و بسیاری موارد دیگر قرار یافته است.

آموزش کامل Asp.net

  ASP.NETپلتفرم توسعه تحت وب است که یک مدل برنامه­ نویسی، زیرساخت جامع نرم ­افزار و انواع سرویس­ های موردنیاز برای ایجاد برنامه ­های کاربردی قوی تحت وب برای کامپیوترها و دستگاه­ های سیار را فراهم می ­نماید.

ASP.NET در بالای پروتکل HTTP کار می ­کند و از دستورات و سیاست­ های HTTP برای تنظیم ارتباط و همکاری دوجانبه مروگر-به-سرور استفاده می ­کند.

ASP.NET بخشی از پلتفرم .Net ماکروسافت است. برنامه ­های کاربردی ASP.NET کدهای کامپایل شده، نوشته شده با استفاده از اجزای قابل توسعه و استفاده مجدد یا اشیاء موجود در چارچوب .Net می­باشند. این کدها می­توانند تمام سلسله­ مراتب کلاس­ها در چارچوب .Net را استفاده کنند.

کدهای برنامه­ کاربردی ASP.NET می­ توانند در هر کدام از زبان­ های زیر نوشته شوند:

C#

Visual Basic.Net

Jscript

J#

ASP.NET  برای توسعه برنامه ­های کاربردی تحت وب تعاملی و داده محور بر روی  اینترنت استفاده می ­شود. این زبان حاوی تعداد زیادی کنترل، از جمله، جعبه­های متنی، دکمه­ها و برچسب­ها برای اسمبل کردن، پیکربندی و مدیریت کدها برای ایجاد صفحات HTML می ­باشد.

آشنایی با PHP

در این مقاله از آموزش php به نحوه نصب PHP می پردازیم.برای نصب PHP به چه انکاناتی نیاز است؟ آیا نصب PHP کاری ساده است یا پیچیده؟پاسخ همه این سوالات را در مقاله نصب PHP خواهیم دید.برای استفاده از PHP باید به یکی از روش های زیر اقدام کرد:

1) استفاده از هاستی که دارای php و mysql باشد.

2) نصب یک وب سرور روی سیستم شخصی که به همراه آن php نیز نصب می گردد

در حالتی که از یک هاست دارای PHP استفاده می کنیم،نیازی به هیچ گونه نصب php و یا سایر کارها نیست.اما در حالت دوم باید یک وب سرور را برای نصب PHP ، روی سیستم شخصی ، نصب کرد.توجه کنید که هنگام نصب وب سرور ، php نیز نصب می گردد و نیازی به نصب جداگانه php ندارید.وب سرورهای مختلف را در مقالات بعدی معرفی خواهیم نمود.

نکته دیگر آنست که به علت رایگان بودن PHP ، اکثر هاست های فعلی از آن پشتیبانی می کنند.به همین دلیل،اکثر شرکت های ارائه دهنده، جدیدترین سخه های PHP را نیز نصب می کنند.از اینرو ، کافیست با فرمت .php ، فایل ها را درون هاست قرار داده و بدون نیاز به نصب هیچ گونه ابزار اضافه ای، فایل های php را اجرا نمود.نصب دستی PHP ، به همراه مسائل و موضعات خاص خود همراه است.به همین دلیل برای نصب PHP ، از کنترل پانل هایی چون دایرکت ادمین و … استفاده می شود.اطلاعات تکمیلی راجع به نصب و استفاده از PHP را در سایر مقالات سایت دنبال نمائید.