آموزش لینک سازی در رپورتاژ آگهی

تاثیر رپورتاژ آگهی بر رشد کسب‌وکارها

همانطور که می‌دانید این روزها تعداد کسب‌وکارها و استاراپ‌هایی که وارد عرصه کسب و کار دیجیتال می‌شوند بیش از پیش افزایش یافته و در نقطه مقابل نیز بازار تقاضا به همان نسبت رشد کرده است. این موضوع یکی از دلایل نشاهنده گرایش افراد به زندگی دیجیتال و رونق آن است. لذا ایجاد بسترهای مناسب به منظور ساپورت و پشتیبانی این حجم از کسب و کارها لازم و ضروری است. یکی از بسترهای مهمی که کسب و کارهای دیجیتال بر مبنای آن ارتقا و گسترش میابند بحث بازاریابی دیجیتال، یا به عبارتی دیجیتال مارکتینگ است. پیدا کردن بازار هدف از مهمترین قسمتهای هر کسب و کار است که اگر به درستی کشف نشود ضربه بزرگی به کسب و کار وارد می شود. یکی از آیتم هایی که در بحث دیجیتال مارکتیگ مطرح می شود بحث تبلیغات است. تبلیغات یکی از فاکتورهای مهم بازاریابی محسوب می شود که اگر از قواعد و حدود خود خارج شود می تواند عملکردی معکوس داشته باشد و نتایج مخرب به همراه داشته باشد. رپورتاژ آگهی یکی از روش های تبلیغات در فضای مجازیست که مزیت های زیادی در کسب رتبه و ارتقا سایت دارد.

راه‌های جذب کاربر در بازار دیجیتال

همانطور که گفته شد جذب کاربر / مشتری در هر کسب و کار و استاراپی از مهمترین اهداف محسوب می شود. شناسایی و جذب بازار هدف هم مانند سایر بخش های کار نیاز به تحقیق و برنامه ریزی داشته و از اهمیت بالایی نیز برخوردار است. راه های زیادی برای جذب کاربر وجود دارد. ایجاد صفحه در شبکه های اجتماعی، معرفی دهان به دهان؛ تبلیغات و … . تبلیغات قدرتمندترین ابزار جذب مخاطب است که در همه بازارها و عرصه‌ها بیشترین بازخورد را داشته است. اما روش های روتین و قدیمی تبلیغات در فضای مجازی اعتبار خود را از دست داده اند و ای بسا بجای جذب مخاطب باعث فرار مخاطب می شود. تبلیغات غیر مستقیم در حال حاضر موثرترین راه جذب مخاطب است.

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی (Reportage) به تبلیغات غیر مستقیم در غالب یک محتوای آموزشی، خبری یا اطلاع گفته می شود. به این صورت که پس از بیان مسئله و اعلام نیازمندی ها به معرفی و تبلیغ کسب و کار خود به صورت نا محسوس می پردازید. رپورتاژ برای اولین بار از کلمه فرانسوی “reportage” گرفته شد و برای اولین بار توسط  فرد/ شرکت مورد استفاده قرار گرفت. ممکن است بخواهید بدانید که پشت پرده های رپورتاژ آگهی چیست؟ اگر با مفهوم لینک و لینک‌سازی آشنا باشید؛ می دانید که یکی از معیارهای رتبه دهی گوگل به سایت ها میزان ارجاع‌ایست که سایر سایت ها به سایت مبدا می‌دهند. این به این معناست که سایت مبدا از دیدگاه کاربران محبوب است و دارای اعتبار قابل قبولیست که توسط سایر وبسایت ها معرفی شده است. ایجاد لینک های فالو (follow) یکی از بهترین نوع لینک سازی است که از منظر ارتقا رتبه نیز قابل اعتمادتر از سایر روش هاست. در واقع رپورتاژ آگهی بستری از تعداد قابل توجهی لینک فالو است که در اختیار وبمستران و سئوکاران قرار گرفته است. اگر به مباحث لینک و لینک سازی علاقه دارید می توانید آموزش های لینک سازی را دنبال کنید.

تاثیر رپورتاژ آگهی بر کسب و کارها

در واقع رپورتاژ آگهی یکی از راه‌های کسب درآمد از وبسایت است. ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چطور این اتفاق می افتد؟ باید گفت نکته ای که در مورد انتشار رپورتاژ آگهی وجود دارد این است که مقالات حاوی رپورتاژ را در وبسایت‌هایی با بازدید بالا قرار می دهند. در واقع ورود حجم بالایی از کاربران به این سایت ها و بازدیدی که از این سایت ها صورت می گیرد احتمال خوانده شدن و دیده شدن رپورتاژ را بالا برده و نهایتا احتمال جذب کاربر به سایت مبدا را بالا خواهد برد. به همان اندازه که بازدید موثر کاربران از سایت بیشتر شود افزایش رتبه الکسا نیز اتفاق می افتد. دقت کنید؛ “بازدید موثر”. بازدید موثر کاربران از نظر موتورهای جستوجو، به کیفیت محتوای سایت شما برمیگردد. به این معنا که هر چقدر کاربر زمان بیشتری در سایت شما باقی بماند به این معناست که محتوای سایت شما برای کاربر مفید بود و کاربر را برای مطالعه و گردش در سایت جذب کرده است. البته باید گفت که داستان در این جا تمام نمی شود چرا معیارهای موتور جستوجو به منظور ارتقا رتبه سایت ها شامل جزئیاتی است که هر کدام در جایگاه خود از اهمیت ویژه ای برخوردارند. از طرفی معرفی شدن توسط وبسایت های معتبر و دارای رنک بالا تاثیر بسزایی بر اعتبار و افزایش رتبه شما می گذارد.

ویژگی‌های یک رپورتاژ آگهی خوب چیست؟

یک رپورتاژ خوب علاوه بر خوانایی و جذابیت محتوا دارای ویژگی هایی است که اگر به خوبی در آن چهارچوب قرار بگیرد می تواند عملکرد بسیار خوبی داشته باشد و گام های موثری در جهت افزایش رتبه سایت بردارد. برای داشتن یک رپورتاژ خوب به موارد زیر توجه کنید:

  • پرهیز از فروش مستقیم: هدف اصلی رپورتاژ تبلیغات غیر مستقیم است در غیر این صورت روند تبدیل مخاطب به مشتری انجام نخواهد گرفت. لحن بیان و گذر مرحله آگاهی به فرش باید با ظرافت و دقت خاصی صورت گیرد.
  • توجه به عناوین انتخابی: در انتخاب عناوینی که برای بخش های مختلف رپورتاژ خود در نظر می کنید دقت کافی را داشته باشید. عناوین تاثیر بسزایی برای جذب مخاطب خواهند داشت. سعی کنید در انتخاب عناوین خود به نیاز کاربر توجه ویژه ای داشته باشید.
  • درگیر کردن مخاطب: متن رپورتاژ باید طوری تنظیم شود که مخاطب را به خود گرفتار کند. در واقع هدف شما از ارائه یک رپورتاژ ایجاد یک چشم انداز برای مخاطب به منظور جذب او باشد. اگر بخواهیم هدف از یک رپورتاژ خوب را بیان کنیم باید بگوییم یک رپورتاژ خوب سرگرم میکند؛ آگاهی میدهد و میفروشد لذا چینش درست و بجای این سه بخش میتواند مخاطب را درگیر کرده و بازده خوبی را برای شما داشته باشد.
  • اطلاع جامع و درستی در مورد موضوع مورد نظر خود داشته باشید: برای نوشتن یک رپورتاژ خوب باید به اندازه کافی بر مسئله مورد نظر خود اشراف داشته باشید و با بهره گیری از منابع موثق؛ بتوانید مطالبی با قابلیت اطمینان بالا تنظیم کنید.
  • استفاده کمتر از محتوای بصری: برخلاف سایر روش های تبلیغاتی که در آن از محتواهای بصری بیش از متن استفاده می شود در رپورتاژ سعی کنید از این محتوا کمتر استفاده کنید. چرا که رپورتاژ ها در وبسایت های خبری منتشر می شوند و این گونه وبسایت ها غالب های متن محور دارند.
  • روایتگری و داستانسرایی: یکی از بهترین راه های انتقال پیام و جذب مخاطب ارائه مطالب در غالب داستان و روایت است. شخصیت پردازی به مسئله مورد نظر و بیان چالش ها و راه حل ها به صورت روایت گونه میتواند در جذب مخاطب شما مثمر ثمر واقع گردد.
  • استفاده از ( call to action ) در متن رپورتاژ: اگر در رپورتاژ خود به خوبی عمل کرده باشید به طوری که مخاطب را تا انتهای متن رپورتاژ خود جذب کرده باشید درصد بالایی از مسیر را پیموده اید. در واقع در این مرحله مخاطب به دنبال نشانی از شماست تا محتوای شما را دنبال کند. لذا در انتهای متن خود راه های ارتباطیتان را به اشتراک بگذارید.

رپورتاژ آگهی را از کجا باید تهیه کرد؟

بعد از آشنایی با مفهوم رپورتاژ چالشی که احتمالا با آن مواجه خواهید شد نحوه تهیه و انتشار رپورتاژ است. سایت‌های ارائه دهنده رپورتاژ آگهی معمولا بر دو نوع هستند: سایت هایی که علاوه بر ارائه پنل فروش رپورتاژ امکان تهیه محتوای رپورتاژ را هم در اختیار کاربران قرار می دهند و سایت هایی که تنها امکان خرید جایگاه رپورتاژ را به کاربر میدهند و تهیه محتوای رپورتاژ به عهده خود کاربر است. معمولا روش دوم بیش از روش اول توصیه می شود البته لازمه انتخاب روش دوم آشنایی با روش‌های نوشتن رپورتاژ است. لینکیار پلتفرم فروش رپورتاژ است که با ارائه مزیت هایی به فروشندگان و خریداران بک لینک و رپورتاژ ؛ امکان ارتقا رتبه در موتورهای جستوجو و وبسایت های رنکبندی سایت‌ها؛ را می دهد.