قالب وبلاگ | یاس۹۸: مفهوم پرسشنامه و کاربرد های رایج

قالب های سه ستونه وبلاگ بلاگفا

قالب وبلاگ

اعلانات و اخبار سایت یاس 98 : قالب جدید سایت یاس98 با ظاهری متفاوت و امکانات فراوان رونمایی شد.
تاریخ امروز : سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۹
برای دیدن قوانین سایت اینجا رو کلیک کنید
مطالب برتر این ماه

آرشیو مطالب

آموزش سئو
آموزش افزایش بازدید

یکی از مهمترین دغدغه های وبلاگ نویسان افزایش بازدید وب سایت میباشد که ما آموزش های جهت افزایش بازدید و ....

پلان های سئو
  • سرویس برنزه

    200 تومان

  • سرویس نقره ای

    500 تومان

  • سرویس طلایی

    1000000 تومان

  • سرویس الماس

    تماس بگیرید

پلان های بهینه سازی
  • سرویس برنزه

    10 تومان

  • سرویس نقره ای

    30 تومان

  • سرویس طلایی

    90 تومان

  • سرویس الماس

    تماس بگیرید

توضیحات بیشتر
آنالیز رایگان سئو بررسی سئو وبسایت شما
نمونه کارهای سئو نمونه کار های سایت یاس 98
  • افکت عکس وبلاگ
  • کد ساعت
  • کد منو کشویی
  • کد تبلیغات متنی
backlinks4u تبلیغات شما

بازارچه 96

ساخت وبلاگ

ابتدا می بایست تعرف دقیقی از پرسشنامه را شرح دهیم تا ذهن مخاطب های این مقاله را روشن سازیم.در تعریفی کوتاه ومختصر پرسشنامه شامل پرسش هایی است که طبق اصول خاص طراحی پرسشنامه دسته بندی شده است.و به صورت کتبی و آنلاین در اختیار مخاطب ها قرار داده و پاسخ دهنده بر اساس اختیار خود به سوالات جواب می دهد.

تعریف پرسشنامه

پرسشنامه به عنوان یکی از متداول ترین ابزار جمع آوری اطلاعات در تحقیقات پیمایشی مورد استفاده قرار می‌گیرد و عبارت است از مجموعه‌ای از پرسش‌های هدف دار که با بهره گیری از مقیاس‌های گوناگون نظر، دیدگاه و بینش یک فرد پاسخگو را مورد سنجش قرار می دهد.

پرسشنامه ها، فرمهایی هستند که به منظور جمع آوری اطلاعات و داده تهیه می‌شوند. از پرسشنامه در تمامی سازمان ها و نیز برای تمامی افراد بنا به نیازی که دارند کاربرد دارند. این نیازها از قبیل، ثبت وقایع و حقایق، جمع آوری داده ها، ایجاد ساختار در روندهای مصاحبه، تسهیل در پردازش داده ها و بسیاری از موارد دیگر است. همچنین از پرسشنامه ها برای انجام کارهای تحقیقاتی همانند، تجزیه و تحلیل بازار و شناخت نیازهای مشتری، تحلیل رفتارهای اجتماعی، انجام مقایسات آزمایشگاهی (تحلیل مقایسه بین عوامل تاثیر گذار بر روی یک عامل وابسته) و … استفاده می شود.

انواع پرسشنامه استاندارد از لحاظ اجرا عبارتند از:

– پرسشنامه به طریق رو در رو

– پرسشنامه تلفنی

– پرسشنامه پستی

– پرسشنامه رایانه ای

– پرسشنامه پست الکترونیکی

– پرسشنامه اینتنرنتی یا صفحات وب

خب برای مثال پرسشنامه تلفنی: در مصاحبه های تلفنی یک پرسشنامه توسط مصاحبه گر به نمونه ای از پاسخگویان توسط تلفن ارائه می گردد چه پاسخگویان در منزل باشند و چه در محل کار.

معایب ومحاسن استفاده از پرسشنامه

استفاده از پرسشنامه دارای معایب و محاسنی است که می توان به برخی از آنها در موارد ذیل اشاره نمود:

محاسن پرسشنامه:

۱-    از طریق پرسشنامه اطلاعات وسیع و حجیمی با سرعت زیاد گردآوری می­شود.

۲-    به زمان کمتری برای پاسخگویی و تکمیل نیاز دارد.

۳-    هزینۀ آن نسبتاً پایین است.

۴-    افراد زیادتری را می­توان مورد پرسش قرار داد.

۵-    امکان تبدیل داده ها به کمیّت، تجزیه و تحلیل و سنجش همبستگی گوناگون بین آنها فراهم است.

معایب پرسشنامه

۱-    این روش برای مطالعات عمیق و ریشه یابی ها در موارد خاص کارآمد نیست.

۲-    احتمال بازنگشتن پرسشنامه به ویژه پرسشنامه هایی که با پست ارسال می شود، زیاد است.

۳-    احتمال عدم درک مفاهیم و محتوای سؤالات پرسشنامه و بروز ابهام برای پاسخگو وجود دارد.

۴-    به دلیل گسترده بودن عرصه عملیاتی پرسشگری و درگیر بودن افراد زیاد در رده ها و سطوح مختلف، امکان بروز خطا و اشتباه وجود دارد که باعث کاهش درجۀ اعتبار و اعتماد این روش می شود.

ویژگی های پرسشنامه استاندارد

به پرسشنامه ای استاندارد گفته می شود که چند شاخص مهم را دارا باشد :

روایی داشته باشد: این بحث در ارزیابی نگرش ها برای مسائل مدیریتی و روانشناسی بسیار مهم است. استاندارد بودن پرسشنامه جهت ارزیابی داده ها بسیار اهمیت دارد. محتوای پرسش ها و ماهیت پرسش ها لازم است با هدف پرسشنامه یکی باشد یعنی ارتباط معنایی و مفیدی داشته باشد به عنوان مثال برای ارزیابی نگرش فردی شخص نیازی نیست بدانیم به کدام فروشگاه برای خرید می رود. پس پرسش ها با شاخص هدف، ارتباط معنایی داشته باشند به این خصوصیت پرسشنامه می گویند پرسشنامه دارای روایی است.

پایایی پرسشنامه : پرسشنامه ای استاندارد محسوب می شود که از اعتبار برخوردار باشد یعنی نتیجه نهایی قابل اطمینانی ارائه کند و در صورت تکرار جمع آوری اطلاعات توسط پرسشنامه همان نتایج یا نتیجه ای نزدیک به آن را ارائه دهد، ما فروش پرسشنامه ها را بصورت فایل با قابلیت اعتماد بالا برایتان امکان پذیر کرده ایم.

روش اجرا و ارزیابی نتیجه : یکی دیگر از شاخص های پرسشنامه استاندارد، روش اجرای مشخص است، نحوه نتیجه گیری و نمره گذاری پرسشنامه باید مشخص و تعریف شده باشد.

روش تعبیر: روش تعبیر؛ نتیجه، تحلیل یا تفسیر هر کدام یکی باشد یعنی شاخصی برای اعلام نتیجه ی پرسشنامه مشخص شده باشد.

پرسشنامه شناسنامه دار باشد : بدین معنا که تنظیم کننده آن مشخص باشد، چه کسی آن را ابداع کرده است، مشخص باشد. در چه سالی تدوین شده است، تعداد پرسش ها مشخص باشد، در پرسشنامه چه مطلبی مورد ارزیابی قرار می گیرد، مشخص باشد.

توجه داشته باشد که دانلود پرسشنامه را از هر وبسایتی انجام ندهید،فقط از وبسایت های معتبر که مجوز های لازم را داشته باشند.

مطلب آخر

در صورتی که برای جمع آوری اطلاعات آماری به پرسشنامه نیاز پیدا کردید از هر سایتی دانلود پرسشنامه را انجام ندهید ما به شما وب سایت پرسش سنج به ادرسhttps://porseshsanj.ir  را پیشنهاد میکنم که با تلاش و پشتکار فراوان اقدام به تهیه پرسشنامه های استاندارد شده نموده است.

برچسب ها :
06 جولای 2020 تعداد نظرات:دیدگاه‌ها برای مفهوم پرسشنامه و کاربرد های رایج بسته هستند
کوچیک شما حامد هستم , از سال 1384 به صورت جدی وارد اينترنت شدم در اين چند سال تعداد زيادي وبلاگ و وب سايت راه اندازي كردم كه از معروف ترين هاي آنها می توان به : بیگ سایت و سایت آریا و بهترین ابزار و یاس 98 و ملک یاب و خرید و فروش کلش و آموزش کلش و... نام برد ، سایت یاس 98 با هدف یاری و کمک به وبلاگ نویسان آماده کرده ام و به امید خدا سعی می کنم جزو بهترین سرویس های ابزاردهی ایران بشم


تماس با ما
سایت یاس98 مرجع ابزار وبلاگ نویسان در ایران از اردیبهشت سال 1392 آغاز به کار کرد. از زمان راه اندازی سایت تا به امروز سعی در تهیه ابزار و قالب ها و ارائه آموزش ها به صورت رایگان و پشتیبانی کامل تمامی وبلاگ نویسان و سایر خدمات میباشد
شماره پیامک مدیر سایت : 09156446977
ایمیل: H.asghari102@yahoo.com
اصلا خوشمون نمیاد بگیم تمام حقوق این وبسایت فلان است فقط کپی برداری میکنین صرفا جهت این که یک حالی هم به ما داده باشید منبع رو هم ذکر کنید