قالب وبلاگ | یاس۹۸: طراحی آموزشی ، معماری نوین تدریس و سناریو و الگوی تدریس

تصوير استاتيك

قالب های سه ستونه وبلاگ بلاگفا

قالب وبلاگ

اعلانات و اخبار سایت یاس 98 : قالب جدید سایت یاس98 با ظاهری متفاوت و امکانات فراوان رونمایی شد.
تاریخ امروز : سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶
برای دیدن قوانین سایت اینجا رو کلیک کنید
مطالب برتر این ماه

آرشیو مطالب

آموزش سئو
آموزش افزایش بازدید

یکی از مهمترین دغدغه های وبلاگ نویسان افزایش بازدید وب سایت میباشد که ما آموزش های جهت افزایش بازدید و ....

پلان های سئو
  • سرویس برنزه

    10 تومان

  • سرویس نقره ای

    30 تومان

  • سرویس طلایی

    90 تومان

  • سرویس الماس

    تماس بگیرید

پلان های بهینه سازی
  • سرویس برنزه

    10 تومان

  • سرویس نقره ای

    30 تومان

  • سرویس طلایی

    90 تومان

  • سرویس الماس

    تماس بگیرید

توضیحات بیشتر
آنالیز رایگان سئو بررسی سئو وبسایت شما
نمونه کارهای سئو نمونه کار های سایت یاس 98
  • افکت عکس وبلاگ
  • کد ساعت
  • کد منو کشویی
  • کد تبلیغات متنی
backlinks4u تبلیغات شما

بازارچه 96

ساخت وبلاگ
طراحی آموزشی ، معماری نوین تدریس و سناریو و الگوی تدریس

به گزارش بانک فایل پژوهشی معلمان امروزه به هنگام تدریس ، معلمان برای اجرای بهینه طراحی آموزشی ، معماری نوین تدریس و سناریو و الگوی تدریس می توانند از روشهای مختلفی در اثنای تدریس استفاده کنند . بدون بهره گیری از شیوه های مناسب و مطلوب ، امر تدریس ثمری در بر نخواهد داشت . از این رو، علمای تربیت در طول تاریخ آموزش و پرورش تلاش کرده اند که با استفاده از تجارب گرانبهای معلمان نامی به ابداع روشهای مختلف تدریس در راستای طراحی آموزشی ، معماری نوین تدریس و سناریو و الگوی تدریس اقدام نمایند . از آنجا که معلم محرک اصلی هرگونه فعالیت آموزشی است لذا ، بایستی با روشهای تدریس بیشتری آشنا باشد تا در موقعیت های مختلف آموزشی از آزادی عمل زیادتری برای رسیدن به مقاصد آموزشی برخوردار باشد.

اصول انتخاب طراحی آموزشی ، معماری نوین تدریس و سناریو و الگوی تدریس

در انتخاب طراحی آموزشی ، معماری نوین تدریس و سناریو و الگوی تدریس اصولی وجود دارد که می توانند راهنمای معلمان باشند در این جا پاره ای از آنها ذکر می شوند :

  1. اصل رشد و آمادگی : بدین معنی که در انتخاب طراحی آموزشی بایستی سن ، استعداد ، توانایی و درک و فهم دانش آموزان مورد توجه قرار گیرد.
  2. اصل رغبت : بدین مفهوم که انتخاب معماری نوین تدریس باید با توجه به علاقه رغبت دانش آموزان انتخاب گردد.
  3. اصل فعالیت : یعنی اینکه سناریو و الگوی تدریس باید دانش آموزان را به تفکر ، همکاری ، کوشش و فعالیت ترغیب سازد .
  4. اصل راهنمایی : بدین معنی که در جریان تدریس بایستی دانش آموزان را از امور دانسته و آشنا به امور ندانسته و ناآشنا هدایت کرد .

اصل موفقیت : بدین قرار که طراحی آموزشی ، معماری نوین تدریس و سناریو و الگوی تدریس بایستی چنان انتخاب گردد که دانش آموزان احساس موفقیت کنند.

  1. اصل استفاده از حواس مختلف : بدین معنی که از حواس دانش آموزان در جریان تدریس استفاده به عمل آید تا امر یادگیری بسیار مؤثرتر ، مفیدتر و با دامتر باشد .
  2. اصل داشتن معلومات لازم و کافی : بدین معنی که معلم فاقد اطلاعات و بی بهره از هستی ، به قول معروف قادر نخواهد بود که هستی آفرین باشد .
  3. اصل تفاوتهای فردی : بدین مفهوم که به تفاوتهای فردی دانش آموزان از لحاظ استعداد ، فهم مطلب ، توانایی و سرعت یادگیری در تدوین هر مطلب یا موضوع باید توجه نمود .

توجه اصولی در طراحی آموزشی ، معماری نوین تدریس و سناریو و الگوی تدریس

رعایت اصول فوق موجب می گردد که ۱٫ معلمان آفریننده تر ، مبتکرتر شده و با تغییر روشهای خود ، زمینه مناسبتری برای یادگیری دانش آموزان با استعدادهای گوناگون و متفاوت فراهم سازد ، ۲٫ به اقتضای هدفهای آموزشی و خصوصیات دانش آموزان از روشها و فنون متنوع آموزشی بهره گیرند و ۳٫ در ایجاد جاذبه کافی ، جلب توجه و برانگیختگی دانش آموزان به درس تواناتر گردند .

همچنین توجه به اصول بالا در طراحی آموزشی ، معماری نوین تدریس و سناریو و الگوی تدریس باعث می گردد که :

۱ . دانش آموزان در کلاس فعالتر و کوشاتر شوند ، ۲ . باشور شوق بیشتری سرگرم یادگیری گردند ، ۳٫ اطلاعات و مهارتهای لازم را سریعتر و عمیقتر کسب کنند و ۴ . به گونه ای خلاق ذهن خود را بکار انداخته و تواناتر در خدمت خلاقیت و نوآوریهای فردای کشور قرار گیرند .

استفاده از روشهای مناسب و مطلوب در طراحی آموزشی ، معماری نوین تدریس و سناریو و الگوی تدریس نه تنها دانش آموزان را بر سر شوق و ذوق آورده و انگیزه یادگیری را در آنان تقویت می کند ، بلکه معلم را در تبدیل محیط کلاس به جامعه ای کوچک و دلپذیر قادر تر می سازد . در نتیجه ایجاد و پیشرفت و توسعه چنین محیطهایی است که حس کنجکاوی دانش آموزان برانگیخته شده ، ارتباط و همکاری دو جانبه معلم و دانش آموز افزایش می یابد.

با توجه به آنچه گفتیم معلمان برای انجام طراحی آموزشی ، معماری نوین تدریس و سناریو و الگوی تدریس  احتیاج به منبعی غنی و قابل اعتماد دارند. بانک فایل پژوهشی معلمان این امکان را برای معلمان عزیز میسر ساخته است. معلمان و دانش آموزان عزیز می توانند به سایت بانک فایل پژوهشی معلمان به آدرس https://moallemblog.com   مراجعه نموده و از هزاران فایل مفید و ارزشمند که در این پایگاه موجود است استفاده نمایند.

منبع : بانک فایل پژوهشی معلمان

برچسب ها :
۱۸ آبان ۱۳۹۶ تعداد نظرات:دیدگاه‌ها برای طراحی آموزشی ، معماری نوین تدریس و سناریو و الگوی تدریس بسته هستند
کوچیک شما حامد هستم , از سال 1384 به صورت جدی وارد اينترنت شدم در اين چند سال تعداد زيادي وبلاگ و وب سايت راه اندازي كردم كه از معروف ترين هاي آنها می توان به : بیگ سایت و سایت آریا و بهترین ابزار و یاس 98 و ملک یاب و خرید و فروش کلش و آموزش کلش و... نام برد ، سایت یاس 98 با هدف یاری و کمک به وبلاگ نویسان آماده کرده ام و به امید خدا سعی می کنم جزو بهترین سرویس های ابزاردهی ایران بشم



تماس با ما
سایت یاس98 مرجع ابزار وبلاگ نویسان در ایران از اردیبهشت سال 1392 آغاز به کار کرد. از زمان راه اندازی سایت تا به امروز سعی در تهیه ابزار و قالب ها و ارائه آموزش ها به صورت رایگان و پشتیبانی کامل تمامی وبلاگ نویسان و سایر خدمات میباشد
شماره پیامک مدیر سایت : 09156446977
ایمیل: H.asghari102@yahoo.com
اصلا خوشمون نمیاد بگیم تمام حقوق این وبسایت فلان است فقط کپی برداری میکنین صرفا جهت این که یک حالی هم به ما داده باشید منبع رو هم ذکر کنید